Vragen over je bestelling
Nadat je betaling is geaccordeerd, ontvang je per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kijk dan eerst of de orderbevestiging misschien in je ongewenste e-mail box terecht is gekomen (spamfolder). Kun je de orderbevestiging ook daar niet vinden? Neem dan contact op met de klantenservice. Â
Wanneer je hebt gekozen voor thuisbezorgen van onderdelen & accessoires dan wordt je bestelling door DHL/PostNL thuisbezorgd. De levertijd is 1 tot 3 werkdagen.  De bestelling wordt maximaal 2 keer aangeboden. Indien blijkt dat de bestelling na 2 pogingen niet kan worden afgeleverd op het afleveradres, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de buren afgeleverd. Indien het pakket bij de buren ook niet afgeleverd kan worden, wordt er middels een schriftelijke mededeling aangegeven op welke manier je zo snel mogelijk in het bezit van de bestelling kunt komen.
Zodra wij jouw pakket verstuurd hebben, ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace-code en een link naar de website van DHL/PostNL waar je kunt zien waar het pakket zich bevindt. In sommige gevallen ontvang je ook een Track & Trace code om de zending van een tweedehands fiets te volgen. Dit verschilt per Bike Totaal winkel. Â
Vragen over winkels
Hier vind je jouw dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel met allerlei gegevens, zoals winkeladres, telefoonnummer, e-mailadres, internetadres, openingstijden, merken die de winkel verkoopt en services zoals bodyscanning, zadelmeting, fietsverhuur.Â
Bij 'Onze winkels’ kun je de dichtstbijzijnde Bike Totaal winkel vinden met daarbij de openingstijden.Â
Bike Totaal heeft meer dan 160 fietsenwinkels in heel Nederland. Er is altijd wel een winkel bij jou in de buurt.
Vragen over artikelen
Bike Totaal ondernemers bepalen deels zelf hun assortiment om aan de behoefte te voldoen van de consument in hun regio. Daarom hebben sommige Bike Totaal winkels meer artikelen en merken in het assortiment dan andere Bike Totaal winkels. Op de winkelpagina van de Bike Totaal winkels staan de fietsmerken vermeld die de winkels verkopen. En als je de winkel bij jou om de hoek favoriet maakt, laat de website het aanbod zien van deze winkel. Wil je meer weten? Je kunt altijd telefonisch contact opnemen met een Bike Totaal winkel bij jou om de hoek. Kijk hier.
Als je op zoek bent naar een bepaald artikel, adviseren wij om contact op te nemen met een Bike Totaal winkel van jouw keuze om te informeren of het artikel daar verkrijgbaar is.Â
Ja, op de Bike Totaal website kun je nieuwe fietsen, tweedehands fietsen, onderdelen en accessoires kopen. Meer informatie vind je bij Bestellen & Betalen en Bezorgen & Retourneren.Â
Niet alle artikelen zijn via de webshop te bestellen of te reserveren. Kun je iets niet vinden op onze site? Neem dan contact op met jouw Bike Totaal winkel of dit artikel voor jou besteld kan worden.
Je hebt 14 dagen om het artikel te retourneren. Neem contact op met de Bike Totaal winkel waar je het artikel online hebt gekocht. Ruilen is alleen mogelijk in de winkel. Restitutie van betaalde cadeaubonnen in geld is niet mogelijk. Â
Bij aankoop van een fiets krijg je de garantievoorwaarden en een onderhoudsboekje met adviezen van de fabrikant. Voor de garantievoorwaarden verwijzen wij naar de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht of van plan bent te gaan kopen.Â
Voor de procedure van een kapot artikel verwijzen wij naar de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht. Neem in ieder geval het product en het aankoopbewijs mee naar desbetreffende Bike Totaal winkel.
Je kunt bij Bike Totaal voordelig je (elektrische) fiets laten verzekeren. Bekijk voor meer informatie onze pagina over fietsverzekeringen.Â
Vragen over service
Dat kan op verschillende manier.
Voor Nederland kun je betalen met:
- iDEAL
- Creditcard (Visa, MasterCard)
- Giftcards:
    - VVV giftcard (maximaal €50,- per transactie)
    - Bike Totaal cadeaukaart
Voor België kun je betalen met:
- Bancontact
- Maestro
- Creditcard
- Bike Totaal cadeaukaart
Ja, de Bike Totaal cadeaukaart is verkrijgbaar en inwisselbaar bij alle Bike Totaal winkels in Nederland.
Voldoet een artikel niet aan je verwachtingen of heb je een klacht? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de Bike Totaal winkel waar je het artikel hebt gekocht.
Bike Totaal ondernemers bepalen deels zelf het verspreidingsgebied van hun regio. Het kan zijn dat jouw postcode buiten het verspreidingsgebied valt. Wil je toch als eerste op de hoogte zijn van onze aanbiedingen en acties? Schrijf je onder op deze pagina in voor de nieuwsbrief!
Door je onderin deze pagina in te schrijven. Je ontvangt dan regelmatig de Bike Totaal nieuwsbrief. Vanuit de e-mailnieuwsbrief zelf kun je je altijd afmelden of je e-mailadres aanpassen. Wil je jouw e-mailadres wijzigen? Dan moet je je eerst afmelden vanuit de e-mail nieuwsbrief en dan opnieuw aanmelden op deze website.Â
Het aanmaken van een account kan tijdens het bestelproces. Wanneer je de stappen van bestellen volgt, kom je vanzelf bij de stap om je eigen account aan te maken.
Voor al je vragen kun je op werkdagen tijdens kantooruren van 09.00 uur tot 17:00 uur terecht. Je kunt ons ook bereiken via email info@biketotaal.nl. Wij proberen altijd zo spoedig mogelijk de mail op te pakken en te verwerken.
Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk je vragen te beantwoorden. Wij streven ernaar om de gestelde vragen binnen twee werkdagen in behandeling te nemen.
Aarzel niet om jouw feedback aan ons door te geven. Dit kan via e-mail: info@biketotaal.nl.  Wij vinden je mening erg belangrijk en horen graag hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Klik hier voor onze contactgegevens.
Bekijk hier onze Algemene Voorwaarden.
Vragen over het fietspaspoort
Bij aankoop van een fiets worden je gegevens geregistreerd. Je ontvangt daarna een e-mail met daarin een link om je Bike Totaal account te activeren. Dat kan met het wachtwoord uit de e-mail. Daarna kun je zelf het wachtwoord wijzigen. Als je account is geactiveerd, kun je direct je fietspaspoort inzien.
Vragen over de website
Gegevens van klanten worden bij ons op de server opgeslagen. Wachtwoorden worden beveiligd opgeslagen (om die reden kun je bij ons ook alleen een nieuw wachtwoord aanmaken, het huidige wachtwoord kunnen wij niet achterhalen). Alle gegevens die worden gevraagd bij het bestel- en betaalproces, worden over een beveiligde (SSL) verbinding verzonden. Onze servers zelf zijn zo beveiligd dat ze alleen benaderd kunnen worden met certificaten die door ons zelf zijn uitgegeven. Dus ook al zou er een zogenaamde brute force attack gedaan worden (met heel veel PC’s connecties maken naar de server om deze onderuit te halen), dan kunnen ze alsnog geen toegang krijgen tot de server. Vaak gaat het om een verkeerde manier van data-opslag zodat er wachtwoorden op straat komen te liggen. Dat is bij ons echter goed geregeld.